tisdag 9 december 2008

Julkort nr.2

Så var det dax igen för Marits fredagsutmaning http://maritsscrapblogg.blogspot.com/. Så här blev mitt bidrag. Ett underbart kort om jag får säga det själv, sällan jag e riktigt nöjd men igår blev jag det. Material jag använt e 3ndypapirs underbara papper både det röda, notbladet o ängeln e deras. Spetsen som skymtar lite under e ur min mormors gamla gömmor, handvirkad.Tänk om man orkade sitta o virka spetsarna själva, tur att man kan hitta gamla.ite annat pyssel blev det oxså, en krans i enris till dörren o en liten hyacintkruka även den med enris. Jag älskar att använda enris för det påminner mig lite om förr när jag var liten o man inte hade så mycket dekorationer. Men jag kommer ihåg att mamma alltid tog in enris o gjorde små dekorationer av hjärtklistermärken som klistrades ihop två o två med band emellan som jag sen fick hänga upp. Vår fönsterdekorationer kom oxså upp igår nu börjar det verkligen bli jul.......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!! Vilket helt underbart julkort du har gjort!!!!! Verkligen fint.
Det här nedanför var oxå jättefint.

Kram Johanna

Anonym sa...

Superfint!!

Jag har lagt det i min blogg nu!

Kram Marit

Anonym sa...

Å vilket vackert fint kort du har gjort till Marit´s nya fredagsutmaning hur fint som helst gillar massor massor lycka till:)
TACK SNÄLLA för krya på dig hälsningen och din omtanke vad du är gullig! Hoppas det ordnar sig för din dotter så det går bra att sjunga på Lucia jag håller tummarna för henne och skickar krya på dig kramar till henne! Jag har fått en del mediciner och droger av farbror doktorn så jag är ganska ok i dag dom har börjat funka så ska forsöka pyssla lite i dag och det är jo ett friskhets täcken eller hur! Ha det så bra och sköt om dig, julehälsningar & julekramar från lilla pyssel Inger

Anonym sa...

Å TACK SNÄLLA GOA DU för alla fina kommentarer om mitt pyssel jag blir så himla GLAD ska du veta TACK:)
Kramisar från lilla pyssel Inger