tisdag 2 december 2008

Julkort nr. 1

Julkortnr.1 blev till idag. Kikade in i Ingers blogg o hittade en fredagsutmaning hos Marit http://maritsscrapblogg.blogspot.com/, så här blev mitt bidrag.
Har använt mig av bazzzils bling cardstock som grund. Fjolårets julkollektion från Maja design Juletid, Tomten e utskuren från pappret Midvintertid fastsatt med 3de kuddar cirkeln även den från det pappret.Det gröna e pappret Vi pyntar. Banden hittade jag på Köpmannamässan i Jeppis i Kurragömmas monter.
Ja nu e det bara resten kvar....o det e ganska många. Men det känns bra att ha fått en början

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad fint!

Vad roligt att du ville vara med i utmaningen!
Jag knycker bilden och lägger in hos mig med =)

Kram Marit

Anonym sa...

Hej på dig Hanna:) Gillar ditt kort jättemycket så rent och fint, jag ser att jag har tyvärr missat lägga till dig på min blogg lista FÖRLÅT! Jag hoppas att det är ok att jag lägger till dig nu:) Hälsningar & kramar från lilla pyssel Inger

Anonym sa...

Hej på dig Hanna:) Jag har himla tur som har så underbart fina vänner jag är så tacksam ska du veta! Vet faktiskt inte hur lång tid det tar att göra ett kort. Jag brukar göra så att jag målar upp en del motiv och annat som jag använder på korten sen så sätter jag i hop dom efter som men det tar nog några timmar totalt sett att göra ett det tror jag nog. Tack snälla du för allt trevligt som du skriver till mig blir så glad. Ha en jättetrevlig helg och sköt om dig kramizar från lilla pyssel Inger

Anonym sa...

Hej där på dig Hanna och tack åter igen för besöket ALLTID lika trevligt:) Det låter skönt med en paus tycker jag det har jag med för jag orkar helt enkelt inte. Har fått akut tid till läkaren för nu är jag så slut av allt mitt hostande. Jag kommer att ge Julklappar som jag har gjort själv för det mesta för utom till barnbarnet mina barn och min sambos barn å det är klart så jag klarar mig från det hysteriska shoppingen att springa och leta i en massa olika affärer tack å lov. Tycker det är mysigt att shoppa ett par Julklappar och samtidigt njuta av stämningen, julskyltning och allt annat.Jag har gjort hem pysslade julkort till alla som ska få men det är bara för att jag detta året har tiden och haft möjlighet. Annars så brukar jag göra ca en tio stycken till dom aller närmsta och köpa resten så jag forstår dig. Ha en underbar måndag och vecka hälsningar & kramar från lilla pyssel Inger