fredag 12 december 2008

Lucia

Så var det Lucia, dotterns skola tjuvade lite i morse o hade traditionell luciamorgon , stämningsfullt. Här kan man inte låna Simon Hägers uttyck " he va beter förr" för det var precis lika fint som när jag själv gick där i skolan. Modershjärtat höll på att spricka av stolthet när dottern sjöng .
Igår kväll var det lussekattsbak med den yngre o systersonen men lussekatterna blev till lusseälgar så kom ihåg vem som gjorde de första när de i framtiden blir storsäljare ha ha..skrattar fortfarande över dem. Systersonen har en förkärlek till älgar för tillfället. Till lillajulen fick han ett fint förkläde med .....älgar naturligtvis som moster hade sytt.
Hoppas ni alla får en riktigt skön o mysig lucia.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad fin hon är Hanna, jag forstår att moders hjärta håller på att spricka av stolthet så hade jag också känt:) Är så GLAD att hon blev så bra att hon inte missade dagen i dag det hade varit så himla tråkigt tycker jag! TACK SNÄLLA du för din gulliga kommentar om min ask till Isabelle blir alltid så glad när någon tycker om det som man pysslar i hop! Många värma kramar och hälsningar från lilla pyssel Inger och en riktig trevlig helg på dig:)

Anonym sa...

Tack snälla för besöket och din kommentar alltid lika trevligt:) Å vad skönt för dig att du snart är i mål och kan få ta igen dig lite och förhoppningsvis njuta lite av julen sen! Ha en underbar juletid med din familj hälsningar och kramar från lilla pyssel Inger

Lena sa...

Jag önskar dig en riktigt GOD JUL!

Anonym sa...

Vill önska dig ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR :) Hälsningar och kramar från lilla pyssel Inger