måndag 31 mars 2008

Våga visa uppskattning!

Har idag funderat mycket på det med att våga visa-säga sin uppskattning efter att ett av mina "extra" barn kom tillbaks efter några dagars sjukfrånvaro. Det första han sa var "tyck om dig Hanna" visst blir man på gott humör när man får höra det kl åtta på morgonen. Tänk om vi vuxna också hade lika lätt för att säga det till varandra.
Därför tänkte jag visa en tavla som min yngsta dotter förärade sin förskolelärare med ifjol. Hon satt med mig en kväll när jag satt o pysslade o kom med iden att hon ville göra en tavla till Gunilla bara för att hon e så bra. Vi satte oss ner för att fundera hur den skulle se ut o hon ville skriva en text om hur hon e-"precis en sån som vi skrev till våra mammor när det var morsdag",sa hon o med mycket blommor för hon tycker om blommor. Ni kan ju tänka hur paff hon blev när hon fick den på avslutningen , ett minne för livet men otroligt glad! Tårögd läste hon upp den för de andra.Det behövs så lite för att vi ska må bra...

Hoppas ni får en bra vecka!

3 kommentarer:

Lenas pysselgrop sa...

Vilken härlig present!!

En salig blandning sa...

Du har så rätt! Man borde verkligen visa varandra mera uppskattning. Det är så lätt att förgylla någons dag på det sättet.

Vilken fin och personlig present din dotter gjorde! Förstår att Gunilla blev rörd.

Ejdern sa...

Jag förstår att förskoleläraren var rörd! Jättefin tavla.
Tack för kommentaren i min blogg! Det är faktiskt min mamma som är dagmamma och jag gjorde sidan till ett album till hennes 60-års dag. Men jag är alltså uppvuxen i ett hem fullt av dagbarn. Det är ett fint yrke som tyvärr verkar hålla på att dö ut på vissa håll! Synd.